Planujesz w najbliższym czasie sprzedać swoje auto? A może Twoje ogłoszenie widnieje już od ładnych kilku miesięcy, a mimo to kupców brak? Jeśli tak, to koniecznie poświęć nieco czasu i przygotuj efektywne ogłoszenie o sprzedaży samochodu. Fajny opis auta umieszczony w Internecie (np. na portalach typu Gratka czy Otomoto oraz innych tematycznych serwisach), a także frazy przykuwające uwagę to jedne z kluczowych elementów warunkujących Twoje sukcesy na płaszczyźnie handlowej.

Jak napisać dobre ogłoszenie o sprzedaży auta?

Chcąc dokonać sprzedaży samochodu warto zastanowić się jak napisać dobry anons, który przykuje uwagę potencjalnych kupców. Stosowna, interesująca treść umieszczona w odpowiednim miejscu to swoisty klucz do handlowego sukcesu. Warto również wiedzieć, że efektywne ogłoszenie o sprzedaży auta wyróżnia się kilkoma podstawowymi cechami, będą to między innymi:

  • odpowiednia długość ogłoszenia – pamiętajmy, że treść powinna być zwięzła i dotyczyć informacji ważnych z punktu widzenia kupującego, np. opis funkcjonalności, dodatkowe wyposażenie, czy auto było trzymane w garażu, przebieg autostradowy, cena itd.,
  • zdjęcia – każdy kupiec zainteresowany jest wyglądem samochodu dlatego zadbaj o dodanie do ogłoszenia fotografii dobrej jakości, które będą przedstawiały auto zarówno z zewnątrz, jak i w środku,
  • uczciwość – warto pamiętać, że dobre ogłoszenie nie może mijać się z prawdą. Chcąc uniknąć kłótni, nieporozumień czy utraty kupca, należy otwarcie opisać ewentualne usterki i wady sprzedawanego auta oraz podać numer VIN w ogłoszeniu w Internecie (taka opcja jest dostępna na OtoMoto.pl),
  • poprawność stylistyczna – pomimo, iż nie jest to w żaden sposób związane z motoryzacją, to błędy stylistyczne czy ortograficzne w ogłoszeniu mogą skutecznie zniechęcić chociażby do przeczytania anonsu do końca.

sprzedaż auta z ogłoszenia - przekazanie kluczyków i gotówkiDobrze zredagowane ogłoszenie o sprzedaży samochodu sprawia, że ze strony kupujących pojawia się zdecydowanie mniej pytań. Mają oni pełen obraz sprzedawanego pojazdu. Odzywają się wobec tego jedynie osoby faktycznie zainteresowane kupnem auta, a przynajmniej jego obejrzeniem lub chociażby jazdą próbną.

Poniżej znajduje się lista informacji, które warto umieścić w ogłoszeniu, żeby było ono jak najbardziej efektowne:

  • marka i model,
  • rok produkcji auta,
  • pojemność i rodzaj silnika,
  • historia samochodu / ewentualne wypadki, wady i usterki itd.,
  • wyposażenie pojazdu,
  • informacje o głównym, dotychczasowym kierowcy pojazdu – np. czy to osoba paląca, jak długo jest właścicielem itd.
  • dodatkowe informacje np. czy auto jest po wymianie rozrządu, data ostatniego przeglądu itd.,
  • oczywiście cena i informacja o sposobie rozliczenia się, np. sprzedaż jako osoba fizyczna, faktura VAT, faktura marża,
  • dane kontaktowe.

Co napisać w ogłoszeniu na szybę? Frazy, które przykują uwagę

Ogłoszenie zawieszane na szybie w samochodzie to specyficzny rodzaj anonsu, który rządzi się swoimi prawami. Jak wiadomo, z uwagi na ograniczone miejsce nie jesteśmy w stanie umieścić tam wszelkich niezbędnych informacji. Plusem takiego rozwiązania jest to, że ewentualny kupujący od razu widzi naocznie samochód, którego dotyczy sprzedaż.

Co zatem umieścić w ogłoszeniu na kartce za szybą? Oczywiście oprócz krótkiego słowa „sprzedam” koniecznie należy zawrzeć cenę auta oraz kilka podstawowych informacji na jego temat (szczególnie takich, których nie widać na pierwszy rzut oka – jak przebieg, rok produkcji i pojemność silnika).

Pamiętaj także o podaniu na kartce numeru kontaktowego, pod który mogą dzwonić zainteresowane kupnem auta osoby. Chcąc zainteresować ewentualnych odbiorców, warto postawić na ciekawe i nietypowe rozwiązania. Zamiast zwykłego „sprzedam” możesz użyć frazy „atrakcyjna cena” „okazja” lub „to auto może być Twoje!” itp. – takie sformułowania mają szansę przyciągnąć klientów.

Pamiętaj również, że ogłoszenie na szybę najlepiej jest wydrukować, dzięki temu czcionka będzie duża i wyraźna, a potencjalny klient nie będzie miał problemu z jej odczytaniem.

Często spotykanym zabiegiem jest parkowanie umytego samochodu wystawionego na sprzedaż, w widocznym miejscu. Przykładowo, osoby mieszkające lub w gminach z bardzo uczęszczaną drogą, mogą postawić go na podjeździe zamiast na podwórku lub na parkingu przy sklepie typu Lidl lub Biedronka.

Przeczytaj też: Jak przygotować auto na zimę? 6 porad i wskazówek o co zadbać jesienią

Jakie zdjęcia przykują uwagę?

Samochód kupuje się przede wszystkim oczami, dlatego też zdjęcia, obok fajnego opisu auta, odgrywają kluczową rolę każdego dobrego ogłoszenia. Bez ciekawych fotografii nasz anons ma niezwykle nikłe szanse na szersze zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Często zdjęcie jest tym, co jako pierwsze przyciąga uwagę kupującego. Oprócz tego, że zdjęcia po prostu muszą być dołączone do ogłoszenia sprzedaży samochodu, ważne jest także to, jakie są to kadry.

axi card 300x250 - banner bez odsetek 4000 PLNCzym wobec tego powinny charakteryzować się dobre zdjęcia, które przykują uwagę potencjalnych klientów? Przede wszystkim muszą to być fotografie dobrej jakości – lepiej darować sobie wstawianie np. rozmazanych zdjęć. Ważną kwestią jest zrobienie ujęć czystego auta w dziennym świetle, co pozwoli jak najwierniej oddać kolor samochodu.

Nie zapominajmy także o przynajmniej kilku fotografiach wnętrza ukazujących detale w postaci chociażby kierownicy, karoserii, zegarów, stanu licznika czy gałki zmiany biegów.

Przeczytaj też: Porównywarka ofert OC AC – kalkulator składek ubezpieczenia samochodu przez Internet

Gdzie wstawić darmowe ogłoszenie o sprzedaży samochodu?

Decydując się na wystawienie ogłoszenia o sprzedaży auta warto wziąć pod uwagę wszelkie możliwości jakie daje nam w tej kwestii internet – a jest tego naprawdę sporo. Zdecydowanie warto skorzystać z popularnych i do tego całkiem darmowych portali, na których możemy zamieścić anons. Ruch na tego typu stronach jest dość duży dlatego istnieje spora szansa na znalezienie potencjalnego klienta zainteresowanego kupnem naszego auta.

Do darmowych miejsc, w których możesz umieścić swoje ogłoszenie należą między innymi:

  • sprzedajemy.pl,
  • auto-moto.pl,
  • gumtree.pl,
  • auto.pl czy też
  • freemoto.pl.

Należy pamiętać, że pomimo bezpłatnego wstawienia ogłoszenia na powyższych portalach możemy ponieść dodatkowe koszty za opcje takie jak np. wyróżnienie czy też oferta wyświetlana na głównej stronie. Warto przemyśleć taką inwestycję, ponieważ w przeciwnym razie nasz anons może zwyczajnie „przepaść” w morzu innych ofert.

Dobrym, darmowym miejscem, z którego warto skorzystać przy sprzedaży samochodu są także media społecznościowe, np. Marketplace na Facebooku. Możemy również pokusić się o wystawienie ogłoszenia także na różnego rodzaju tematycznych grupach motoryzacyjnych.

Świetnym pomysłem jest także anons na własnym profilu w mediach społecznościowych, szczególnie jeśli mamy konto publiczne. Możliwe, że kupiec znajdzie się nawet wśród naszych znajomych. Zainteresowani mogą być nawet znajomi znajomych. Wystarczy, że zobaczą udostępniony link do ogłoszenia. Może warto poprosić swoich przyjaciół czy rodzinę o repostowanie?

Przeczytaj też: Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – jak napisać? Rola zdjęć i opisu nieruchomości

Płatne serwisy ogłoszeń motoryzacyjnych

Internet oferuje również wiele innych miejsc, w których możemy wystawić swoje ogłoszenie o sprzedaży auta za opłatą. Należą do nich między innymi Allegro, OLX, Gratka, czy OTOMOTO. Płatne serwisy cechują się często większymi zasięgami i profesjonalizmem (zdjęcia lepszej jakości, możliwość bogatszych opisów itd.). Przy sprzedaży droższych aut zdecydowanie warto pokusić się o umieszczenie ogłoszenia w tego typu miejscach.

Przeczytaj też: Rynek motoryzacyjny w Polsce 2022 – wzrosty sprzedaży aut w maju i czerwcu

Ogłoszenie o sprzedaży auta na Otomoto.pl – jak je dodać?

Otomoto.pl to jeden z najpopularniejszych serwisów sprzedażowych dotyczących motoryzacji, dlatego zdecydowanie warto wystawić tu swoje ogłoszenie. Dodatkowo warto wiedzieć, że dodając anons na Otomoto.pl na minimum 30 dni – automatycznie znajdzie się on również na OLX. Proces dodawania ogłoszenia nie należy do skomplikowanych. Wystarczy zaledwie kilka kroków, by nasz anons znalazł się w serwisie widoczny dla wszystkich innych użytkowników.

Oto co należy zrobić, by dodać ogłoszenie o sprzedaży auta na Otomoto.pl:Otomoto.pl - dodawanie ogłoszenia - pierwszy krok

  1. Zalogowanie się na swoje konto (jeśli go nie posiadamy – należy się zarejestrować).
  2. W prawym górnym rogu strony klikamy w przycisk „zacznij sprzedawać”.
  3. Wybieramy kategorię pojazdu, który chcemy sprzedać.
  4. Pojawi się formularz, gdzie wypełniamy obowiązkowo wszystkie pola oznaczone czerwoną gwiazdką (oraz resztę pól – opcjonalnie. Pamiętajmy jednak, że im bardziej szczegółowe informacje tym lepiej z punktu widzenia kupującego).
  5. Dodajemy zdjęcia.
  6. Zaznaczamy wszelkie niezbędne zgody.
  7. Klikamy przycisk „przejdź do podsumowania” i zostajemy automatycznie przeniesieni do płatności.
  8. Wybieramy opcję, która nam odpowiada (15 lub 30 dni w serwisie, podświetlenie/ wyróżnienie ogłoszenia/ dodatkowe opcje itd.).
  9. Dokonujemy płatności.

Przeczytaj też: Leasing konsumencki samochodu – czym jest i jak znaleźć najtańszy?

Dlaczego warto dodać informacje o pierwszej rejestracji, numer VIN i nr rejestracyjny?

W ogłoszeniu o sprzedaży samochodu warto zawrzeć informacje na temat pierwszej rejestracji, numeru VIN i nr rejestracyjnego ponieważ pozwoli nam to uniknąć ewentualnych nieporozumień. Potencjalny kupujący dysponując powyższymi danymi może bez problemu sprawdzić historię auta na stronie https://historiapojazdu.gov.pl/. Numer VIN to indywidualny numer samochodu przypisany do konkretnego egzemplarza – jest swoistym odpowiednikiem naszego numeru PESEL.

pozyczkaplus.pl 750x200 banner konkurs bon IKEA 1500 zł

Podanie powyższych danych z pewnością uwiarygodnia zarówno ogłoszenie jak i samego sprzedającego w oczach potencjalnego kupca. Na niektórych portalach i serwisach podanie tego typu informacji jest wręcz wymagane. Uczciwi sprzedający nie mają czego się obawiać, a udostępnienie takich informacji spowoduje, że odzywać się będą jedynie osoby faktycznie zainteresowane kupnem, które zapoznały się z historią auta.

4.7/5 - (3 votes)