Dzisiaj bez komórki i Internetu coraz trudniej żyć. Tymi drogami można załatwić sporo spraw bez wychodzenia z domu i stania w kolejkach. Dlatego warto zdecydować się na te usługi, ale istotny jest właściwy wybór usługodawcy i samej oferty. Nie zdawaj się na przypadek! Jak wybrać operatora telefonii komórkowej?

Operatorzy komórkowi – jak wybrać najlepszą sieć telefoniczną?

Dzisiaj nie warto wchodzić do pierwszego przypadkowego salonu albo zgadzać się na pierwszą ofertę abonamentu telefonicznego (sprawdź ranking), na którą trafi się w sieci. Dlaczego? Bo zawsze można znaleźć coś podobnego za niższą kwotę. Albo ofertę lepiej odpowiadającą potrzebom konkretnej osoby. Jak szukać perełek na rynku usług telefonicznych? Opisujemy poniżej.

5 pytań przed wybraniem nowego operatora komórkowego

Po pierwsze, warto zaznajomić się z opiniami dotychczasowych klientów zarówno nt. poszczególnych ofert, jak i jakości świadczonych przez konkretnych operatorów. Oceniają też oni zasięg, siłę sygnału, jakość obsługi w salonach, czy na infolinii oraz sposób rozpatrywania reklamacji.brunet w sklepie z telefonami - wybór smartfona

Druga sprawa, trzeba odpowiedzieć sobie na pytania: czego tak naprawdę potrzebuję? Ile gigabajtów mogę zużyć w ciągu jednego okresu rozliczeniowego? Czy z Internetu korzystam wyłącznie przez komputer, czy od czasu do czasu także w telefonie? Czy oglądam w ten sposób filmy i ściągam duże pliki, np. legalne, darmowe programy? To wszystko będzie miało wpływ na to, jak duży pakiet Internetu przyda się danej osobie.

Trzeci krok, sprawdź, na ile prawdziwe dane pokazują tzw. mapy zasięgowe operatorów, których oferta wygląda najlepiej. Jak to zrobić? Najlepiej przy pomocy karty pre-paid danego operatora. Dlaczego to takie istotne? Bo z zasięgiem i jego mocą bywa tak naprawdę różnie, mimo zapewnień operatorów.

Mapy zasięgowe mogą nie być uaktualniane, a w międzyczasie – zwłaszcza na terenach wiejskich – mogły zajść zmiany pogarszające sygnał; np. przez ostatnie 5 lat urosło trochę drzew.

Po czwarte, rozmawiając z konsultantem, nie bój się pytać o szczegóły, które nie są dla Ciebie jasne. Jeśli odpowiedzi konsultanta wciąż nie rozjaśniają sprawy, zastanów się dwa razy nad podpisaniem umowy. Ta będzie obowiązywała 24-36 miesięcy, a jej przedwczesne zerwanie zazwyczaj łączy się z dość sporą karą finansową dla klienta.

Trzeba umieć powiedzieć „nie”, jeśli konsultant chce koniecznie namówić potencjalnego czy dotychczasowego klienta na coś, czego ten nie potrzebuje i nie chce.

Po piąte, dobierając do abonamentu telefon, tablet, czy laptop, należy określić, jak wysoką ratę będzie się w stanie płacić. To dodatkowy koszt dodawany do abonamentu. Co to znaczy?

Jeśli np. sam abonament kosztuje 40 zł, ale klient dobierze do niego smartfon, to jego comiesięczna płatność będzie wynosiła 40 zł + rata za sprzęt (najczęściej od kilkunastu zł do nawet ponad 100 zł).

Przeczytaj też: Zakup smartfona – za gotówkę, przez Internet, w abonamencie – gdzie i jak go kupić?

Zmiana operatora – czy i kiedy jest to naprawdę konieczne?

Zmiana operatora to najczęściej efekt:

  • pogorszenia jakości usług,
  • brak poprawy sytuacji mimo wielokrotnego zgłaszania sprawy,
  • notorycznie odpowiedzi, że ze strony operatora jest wszystko w porządku albo
  • złe doświadczenia pomocą ze strony konsultantów.

Jednak zmiana operatora bez namysłu i sprawdzenia choćby zasięgu konkretnej konkurencji, może spowodować, że klient wpadnie z deszczu pod rynnę.

Złość na dotychczasowego operatora nie powinna powodować przypadkowej zmiany usługodawcy!

banner ze smartfonami - Ceneo.pl

Szukanie pierwszego telefonu i idealnego operatora – podsumowanie

pozyczkaplus.pl 750x200 banner konkurs bon IKEA 1500 zł

Mówi się, że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, jednak twierdzenie to wymaga dzisiaj sprawdzenia. Czasem trzeba sprawdzić większość ofert i usługodawców telefonii komórkowej na rynku konkretnej usługi, aby trafić na to, co faktycznie jest najlepsze. Warto jednak poświęcić temu trochę czasu, bo później za wybór zawsze przychodzi płacić przez cały okres umowy.

4.7/5 - (6 votes)