Posiadając ponad 720 milionów użytkowników na całym świecie, LinkedIn ugruntował swoją pozycję jako sieć społecznościowa, do której można dotrzeć we wszystkich sprawach związanych z rozwojem zawodowym. Przy nadmiernym nasyceniu treści w innych social mediach, LinkedIn stwarza idealne warunki do zbudowania osobistej marki i przemyślanego przywództwa na LinkedIn. Jak stworzyć idealny profil, który ugruntuje waszą pozycję eksperta, a także zwróci uwagę rekruterów? Czy istnieją uniwersalne rekomendacje i przykłady? Poniżej znajdziecie kilka ważnych rad nt. jak doprowadzić swój profil do perfekcji w roku 2022.
Budowanie marki osobistej w sieci może prowadzić do niesamowitych możliwości, takich jak zwiększony przepływ transakcji, przemawianie w podcastach i na konferencjach oraz więcej uwagi ze strony tradycyjnych mediów – a wszystko to poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych na swoją korzyść.
Profil na LinkedIn – jak powinien wyglądać w roku 2023?
Spójrzmy prawdzie w oczy, nasze życie zawodowe wygląda obecnie inaczej, a dużej mierze pracujemy aktualnie w trybie zdalnym. To może wiązać się z wieloma spotkaniami na Zoomie z małymi dziećmi biegającymi w tle lub partnerem spacerującym w tle. Zamiast ukrywać, kim jesteś, podziel się ze społecznością na swoim profilu LinkedIn historiami o tym, jak wygląda Twoja nowa normalność. Wszyscy jedziemy na tym samym wózku, więc jest to fantastyczny sposób na budowanie szczerych i silnych relacji z innymi użytkownikami portalu.
Wysyłanie spamu = brak relacji
LinkedIn słynie także z niechcianych wiadomości. Nie zaczynaj spamować ani wysyłać niechcianych treści do osób, których nie znasz, a wylądujesz w koszu i nie zbudujesz swojego przywództwa. Najlepszym sposobem budowania szczerych relacji jest nawiązywanie kontaktu z osobami, z którymi masz wspólne zainteresowania lub wzajemne powiązania.
Przeczytaj też: List motywacyjny do pracy – jak go napisać? Wzór ogólny i szablon DOC
Storytelling – skuteczne budowanie przywództwa w 2022 roku
Tworzenie treści lub inaczej storytelling, które stanowi wartość dla odbiorców oraz, które inspirują i angażują, to jasna strategia, która okazała się skuteczna na każdej platformie społecznościowej. W przypadku LinkedIn masz na to wiele sposobów:
- zdjęcia,
- wideo,
- wideo na żywo i relacje.
Dzięki zdjęciom możesz zilustrować swoją historię za pomocą wizualnego medium, które dodaje kolor i tło. Możesz dodać wiele zdjęć do swojego posta lub tylko jedno. Najlepiej jest używać zdjęć z rolki aparatu zamiast pobranych z sieci fotografii, aby stworzyć prawdziwą więź z odbiorcami.
Angażujące wideo na LinkedIn
Wideo na LinkedIn może być nagrane wcześniej, nagrane pod wpływem chwili lub stanowić część programu beta LinkedIn Live. Najlepszą praktyką jest dodawanie do filmu napisów dla osób niedosłyszących lub przewijanie kanału z wyłączonym dźwiękiem i nagranym wideo.
Wszystkie media wideo pozwalają pochwalić się swoją bazą wiedzy, dzieląc się swoimi przemyśleniami dotyczącymi przywództwa w Twojej branży. Podobnie jak Stories, na każdym innym kanale społecznościowym, LinkedIn Stories to 20-sekundowe ulotne treści, które znikają po 24 godzinach. LinkedIn dodał naklejki, które pomagają zachęcić użytkowników do zaangażowania. Należą do nich: „Zadaj mi pytanie dotyczące kariery” lub „Udzielanie wywiadów informacyjnych” i wiele innych.
Przeczytaj też: Jak napisać CV – bez doświadczenia? Wzór ogólny – Word
Budowanie społeczności wokół siebie
Społeczność to coś, co odróżni Cię od reszty. Budując zaangażowaną społeczność poprzez autentyczne opowiadanie historii, możesz wzmocnić relacje i zwiększyć widoczność na LinkedIn i nie tylko. Silna społeczność i pozycja lidera w branży pozwala na tak pożądane:
- wzmianki w mediach,
- możliwości przemawiania czy
- wywiady podcastowe.
Starając się budować społeczność na LinkedIn, możesz wchodzić w interakcje ze swoimi obserwatorami, zadając pytania, które inspirują do odpowiedzi czy zagajać pasjonującą rozmowę w komentarzach pod postem. Gdy Twoje sieci społecznościowe stają się coraz większe, tworzenie społeczności osób, które chcą od Ciebie więcej treści i inspirują się Twoimi słowami, stwarza ogromne możliwości poza platformą społecznościową.
Przeczytaj też: Gdzie szukać pracy w? 3 skuteczne metody na najpopularniejszych portalach
Profil LinkedIn jako narzędzie do budowy marki osobistej – podsumowanie
Jak widać, LinkedIn oferuje niezliczone sposoby budowania autorytetu w Twojej branży. Wdrażając opisane taktyki, będziesz w stanie lepiej budować swoją pozycję lidera i nawiązywać wartościowe znajomości z innymi rekinami biznesu.
Powyższy tekst nie jest przewodnikiem krok po kroku, jak stworzyć idealny profil na platformie LinkedIn. Informacje o tym, jak zmienić tło, dodać zdjęcie profilowe lub dodać informacje nt. wykszktałcenia, można znaleźć w innych źródłach lub na samym portalu. Każdy aspirujący lider będzie w stanie znaleźć takie informacje w Internecie.
Zostaw komentarz