Kiedy jesteś liderem w biznesie, czasami zastanawiasz się, jak zarobić więcej, nie robiąc więcej. Istnieją sposoby, aby zmaksymalizować swoje zyski, ale są pewne wady, które należy wziąć pod uwagę, jeśli nie chcesz skończyć z klientami uciekającymi z Twojej firmy. Oto bliższe spojrzenie na niektóre z technik, które mogą pomóc Ci zwiększyć zyski w przedsiębiorstwie, które prowadzisz.

Zwiększanie dochodów firmy? Negocjacje z dostawcami

Jedną z najbardziej podstawowych technik jest oczywiście negocjowanie cen zakupu poprzez stawianie swoich dostawców w konkurencji z innymi, którzy chcą uczynić z Ciebie klienta. Im więcej ofert otrzymasz, tym bardziej będziesz w stanie znaleźć tańszą cenę i wynegocjować niższą cenę. Ale uważaj, żeby nie obniżyć jakości, bo cena to nie wszystko.

Tylko dlatego, że zaoferowano Ci kuszącą ofertę, nie oznacza, że powinieneś z niej skorzystać. Należy sprawdzić wszystkie elementy umowy, w tym terminy dostaw, które czasami uzasadniają niższą cenę, ukryte koszty, jakość, a nawet referencje dostawcy. Rzeczywiście, posiadanie tego samego dostawcy często gwarantuje pewne bezpieczeństwo na tym poziomie, a czasami preferencyjne traktowanie, które pozwala na wyjście z pewnych trudnych sytuacji.

Przedsiębiorca pakujący paczkę dla klienta - laptop na stole i zamówienie

Zakupy hurtowe metodą obniżenia ceny

Jeśli chcesz zwiększyć swoją marżę, jednym z rozwiązań nie jest składanie zamówień fragmentarycznie, ale grupowanie zakupów za jednym zamachem. Czasami można nawet wynegocjować dostawę w ratach, aby nie musieć płacić dodatkowo za różne dostawy. Zakupy hurtowe wiążą się z ryzykiem braku możliwości odsprzedaży zapasów, ale często jest to bardzo opłacalna alternatywa, zwłaszcza pod względem marży.

Im więcej zamówisz za jednym razem, tym większa jest Twoja siła przetargowa. Należy jednak uważać, ponieważ wadliwa partia może szybko wpędzić nas w kłopoty, zwłaszcza jeśli w pośpiechu musimy skorzystać z usług innego dostawcy i musimy wypłacić zaliczkę z gotówki, którą już zmobilizowaliśmy, aby złożyć większe zamówienie.

Przeczytaj też: Nawyki pomagające lepiej zacząć tydzień w pracy i sprawniej zarządzać – poniedziałek w biurze

Podniesienie cen a dochody firmy

Jest to jeden z najbardziej ryzykownych ruchów, jakie możesz wykonać, ale taki, który może się opłacić. Czasami wystarczy po prostu podnieść cenę, a klient może nawet chcieć produktu bardziej przy wyższej cenie niż przy niższej. Wysokie koszty często oznaczają jakość, podczas gdy zbyt niska cena czasami oznacza, że jakości nie ma.

Jednak trzeba być bardzo ostrożnym, gdy dotykasz tego, ponieważ istnieje ryzyko utraty niektórych uważnych klientów lub zachęcanie ich, aby przejść i zobaczyć, czy trawa nie jest bardziej zielona gdzie indziej. Przede wszystkim należy uważać, aby nie przekroczyć psychologicznej ceny, która automatycznie skłoni klienta do odrzucenia oferty.

Przeczytaj też: Jak wybrać dobrą i unikalną nazwę dla firmy? Budowlanej, transportowej, sprzątającej i elektrycznej

Strategia obniżania cen

Obniżenie ceny jest często równoznaczne ze wzrostem sprzedaży, ale również ze spadkiem marży. Ponadto, należy wziąć pod uwagę, że konkurenci mogą również dostosować swoje ceny i można szybko znaleźć się w wojnie cenowej w dół, że nie chcesz i które mogłyby tylko skończyć się negatywnie i znacznie wpłynąć na przepływ środków pieniężnych.

Marża jest czymś, co należy uważnie obserwować, a sprzedaż produktów, które będą budować wysokość marży, są czymś, co należy uważnie obserwować. Ryzykujesz także przyciągnięcie klienteli, której niekoniecznie chcesz i która może nie spodobać się tej, która przynosi Ci największe dochody. Spadek cen jest szczególnie ważny i należy go uważnie obserwować.

Wonga banner - 750

Przeczytaj też: Jak wybrać dobre biuro rachunkowe, księgową online? Na co zwrócić uwagę?

Optymalizacja kulejących elementów produkcji lub obsługi

Czasami dostawca może zaoferować Ci bardzo podobną jakość usług do tej, którą Ty otrzymujesz za znacznie niższą cenę. Czasami pewne funkcje, które pierwotnie wybrałeś, mogą prowadzić do dodatkowych kosztów, a zapytanie dostawcy o to, jak zoptymalizować koszty, nie kosztuje go nic dodatkowego, a jednocześnie pozwala uzyskać wiele z powrotem. Dla przykładu, format czasopisma może być zoptymalizowany pod kątem określonych typów maszyn. Jeśli nie zmienia to nic dla Twojego czytelnika, a nawet jest bardziej praktyczne, pozwala uniknąć np. dodatkowego cięcia i nie marnuje papieru.

Ta redukcja kosztów surowców dla Twojej drukarni będzie odzwierciedlona bezpośrednio w Twojej cenie, bez zmiany czegokolwiek dla niego. Przyjrzenie się wszystkim cechom Twojego produktu/usługi i zapytanie, które z nich nie są niezbędne lub mogą zostać zmienione, to dobry sposób na zarabianie więcej bez kompromisów jakościowych.

Przeczytaj też: Cichy faktoring online – tajny, ukryty – co to jest?

Dodawanie płatnych opcji

Czasami wszystko, co musisz zrobić, aby zarobić więcej, to ułatwić życie swoim klientom. Niektóre marki nie wahają się współpracować z innymi, aby po prostu zaoferować swoim klientom dodatkowe usługi, czasami po kosztach. Możesz więc zwiększyć sprzedaż, oferując dodatkowe usługi, którym może towarzyszyć nawet marża, jednocześnie obniżając cenę dla klienta.

Przyłapany na hurtowym efekcie Twoich zamówień, warto, aby Twój klient nie zajmował się tym, aby zaoszczędzić czas, a nawet pieniądze, co nie powinno być nieprzyjemne ani dla niego, ani dla Ciebie. Myślenie w kategoriach partnerstwa jest korzystne dla wszystkich, więc nie wahaj się szukać usług związanych z Twoimi lub produktów, które są przydatne z Twoimi. Należy jednak uważać na czas, zapasy i zasoby, które generuje tego typu dodatek. Może powstać kolejka, która zniechęci do zakupu Twoich produktów. Należy zatem dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom.

Przeczytaj też: Firma a koronawirus – 7 rad dot. zarządzania i bezpieczeństwa zdrowotnego w pracy

Automatyzacja niektórych zadań

Aby zwiększyć swoje marże, możesz sprawdzić koszty, zarówno pod względem czasu, jak i czasu przetwarzania. Automatyzacja pewnych zadań, które czasami są żmudne lub czasochłonne dla Twoich pracowników, z jednej strony może ich ucieszyć, a z drugiej strony pozwoli na zwielokrotnienie sprzedaży, zwłaszcza jeśli te zadania unieruchomią Twoją linię produkcyjną lub dział. Możesz w ten sposób zarabiać pieniądze.

Przeczytaj też: Wartość przedsiębiorstwa – 3 metody wyceny własnego biznesu

Testowanie nowych kanałów sprzedaży

Nawet jeśli czasami wejście w kanał sprzedaży może oznaczać podjęcie ryzyka lub wymagać określonego budżetu, jak na przykład w przypadku decyzji o sprzedaży internetowej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozważyć inne sposoby sprzedaży do swoich klientów. Należy jednak uważać, ponieważ utworzenie kanału sprzedaży nie oznacza, że jest on rentowny.

Jeśli trzeba zatrudnić dodatkową osobę do zarządzania sprzedaży na odległość, można szybko znaleźć się w sytuacji, w której trzeba będzie wyłożyć więcej pieniędzy. Można również związać zasoby, które mogą być znacznie bardziej opłacalne gdzie indziej i trzeba będzie rozważyć plusy i minusy ostrożnie przed rozpoczęciem.

Przeczytaj też: Leasing samochodów używanych – czy warto? Operacyjny czy finansowy? Kalkulator

Sprawdzenie wpływu własnego biznesu na środowisko naturalne

Brzmi to sprzecznie, ale w rzeczywistości tak nie jest. Gdy przyjrzymy się naszemu wpływowi na środowisko naturalne, możemy dokonać wielu optymalizacji, np. tras dostaw, kosztów infrastruktury itp. Zbadanie wpływu na środowisko ma często tę zaletę, że jest dobre dla naszej planety i jednocześnie dla naszych finansów. Niekiedy zwalnia to również czas pracowników, na przykład jeśli zdecydujemy się ograniczyć liczbę ich wyjazdów lub nie zmuszać ich do fizycznego przychodzenia do pracy. Zysk może być podwójny, a nawet potrójny, jeśli liczysz się z własnym sumieniem.

4.2/5 - (17 votes)