YouTube, sieć społecznościowa, która liczy ponad miliard unikalnych użytkowników miesięcznie, stała się obowiązkowym „punktem programu”? To nie jest już gadżet dla firmy. Trzeba się nad tym zastanowić i wypróbować strategię komunikacji, w której miejsce zajmuje wideo.

Firmowy kanał na YouTube – dlaczego warto go założyć?

Założenie kanału firmowego na YouTube to świetny sposób na dotarcie do większej liczby klientów. Nadaje Twojej firmie bardziej osobisty charakter i pokazuje, że jesteś gotów zrobić wszystko, aby przekazać wiadomość do świata – cokolwiek by nią nie było – Teoja oferta czy też wartości.

Dzięki temu jesteś również bardziej dostępny i pomaga budować zaufanie wśród nowych odbiorców.

Przedsiębiorca nagrywający wideo na YoutubeW poniższym tekście przyjrzymy się korzyściom płynącym z założenia kanału firmowego na Youtube.

1. Wideo bardziej przyciąga wzrok niż słowa

Obraz jest wart tysiąca słów, statystyki to potwierdzają. Na stronie internetowej użytkownik spędza średnio 2 minuty więcej, aby obejrzeć film. Materiały wizualne są z natury interaktywne. Jest on bardziej angażujący i „przyjazny” niż statyczny tekst na stronie głównej witryny.

Oczywiście wydaje się oczywiste, że aby film był profesjonalny, musi mieć wyższą jakość techniczną.

2. Filmy na firmowym kanale na YouTube to szansa, aby się przedstawić

A dlaczego nie zacząć od podstaw? Kanał na YouTube to świetny sposób na zaprezentowanie się. Bardziej swobodny w naturze, ale nie mniej profesjonalne, posiadanie kanału YouTube i pokazując siebie lub lokalu i zespołu może być doskonałym sposobem, aby uspokoić klientów i przełamać lody.

Może to być istotne, jeśli reputacja Twojej firmy jest, na przykład, zbyt „duszna” i chcesz, aby była bardziej „popularna”. Jeśli działasz w branży e-commerce lub usług internetowych, lub jesteś nowy na rynku, film wideo może pomóc Ci uspokoić przyszłych klientów lub potencjalnych inwestorów.

3. Ogłaszaszanie premiery produktu lub usługi

Wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę? O jego premierze możesz poinformować za pomocą filmu, który umieścisz na swoim kanale YouTube. Zintegrowany z reklamową strategią startową i dlaczego nie teasing (technika marketingowa w jednej lub kilku częściach), zaangażujesz internautę i zaskoczysz go.

Te krótkie filmy, jeśli są estetyczne, zabawne lub humorystyczne, w zależności od celu, mogą być udostępniane przez internautów, tworząc szum lub nie, jeśli nie ma oczekiwań.

4. Stymulowanie swoich pracowników

Tworząc kanał wideo, wywołujesz poruszenie wśród swoich pracowników. Zwłaszcza jeśli informujesz o tym w interfejsie swojej firmy lub w listach, które są do nich regularnie wysyłane.

Możesz również zorganizować film firmowy na specjalne okazje i wyróżnić wszystkich swoich pracowników. Możesz również stworzyć portret kilku kluczowych osób na różnych poziomach hierarchii.

ViaSMS - 750x200 banner - pierwsza pożyczka gratis

5. Animowanie swojej sieci społecznościowej

Posiadanie kanału YouTube pozwala na tworzenie treści, które możesz wykorzystać do animowania swoich sieci społecznościowych. Oczywiście na profilu na LinkedIn nie opublikujesz tego samego, co na Facebooku – w jednym możesz zaprezentować poglądy ekspertów, podczas gdy w drugim chodzi raczej o promocję firmy i wizerunku marki.

Dzięki temu budujesz społeczność wokół wartości i ambicji, niezależnie od tego, czy są to klienci, czy członkowie Twojej sieci.

Przeczytaj też: Zwiększanie dochodów firmy – jak uatrakcyjnić swój biznes? 9 praktycznych porad

6. Zdystansowanie i odróżnienie się od swoich konkurentów

Możesz zdobyć udział w rynku dzięki kanałowi YouTube i odróżnić się od konkurencji, która nie korzysta z tego medium społecznościowego! Aby to osiągnąć, należy wybrać przejrzystą, elegancką prezentację, która wykorzystuje kolory firmy i podkreśla najnowsze wiadomości.

Twoje tytuły powinny być krótkie i trafne. Twoje filmy powinny mieć opisy, które są dobrze uzasadnione i zawierają słowa kluczowe, które pomogą Twojemu filmowi być optymalnie kierowanym.

Szacuje się, że film ma 53 razy większe szanse na pojawienie się na pierwszej stronie wyników Google niż tradycyjna, niepozycjonowana treść!

7. Zatrudnianie ekspertów

W zależności od obszaru działania i umiejętności, możesz zaangażować ekspertów, którzy pracują poza Twoją firmą, ale potwierdzają samą przyczynę jej istnienia. Wywiady z tymi ekspertami mogą przeprowadzać wewnętrzni „dziennikarze”.

Eksperci są tam po to, aby zatwierdzić Twoje działania. Wnoszą one wysokiej jakości treści, rzucają nowe światło na pytania, które zadają sobie internauci lub klienci i w jakiś sposób przekierowują ich myśli na Twoje doświadczenie i know-how.

Przeczytaj też: Kanał gamingowy na Twitchu – jak go stworzyć? Zarabianie na streamowaniu gier

8. Zapewnianie kontynuacji działań dla swoich klientów

Wykorzystując wideo, możesz udzielić swoim klientom dodatkowych wskazówek, jak korzystać z Twojego produktu lub usługi. Teledysk pełni rolę zabawną, towarzyszącą. Powinien być prosty, schludny i przejrzysty.

Przeczytaj też: Cichy faktoring online – tajny, ukryty – co to jest?

9. Film na YouTube sposobem na pokazanie zadowolonych klientów i pozytywnych opinii

Filmy z zadowolonymi i chętnymi do współpracy klientami przynoszą Twojej firmie uznanie. Oczywiście, należy je wcześniej wybrać! Tak zwane testimoniale wnoszą prawdziwość i autentyczność, która może uspokoić niektórych potencjalnych klientów.

Pozytywne opinie można zaprezentować je w sposób wizualny, przeczytać je lub pozwolić klientom wypowiedzieć się samodzielnie. Należy zadbać o staranne przedstawienie, a przede wszystkim o to, by referencje brzmiały „prawdziwie”. Możesz dołączyć filmy do swoich e-mailingów lub zintegrować je z newsletterami.

4.9/5 - (7 votes)