Nikt nie dostaje drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia. Dotyczy to także Twojej firmy. W wywarciu dobrego wrażenia na klientach pomoże Ci nie tylko dobra obsługa klienta czy jakość Twoich produktów i usług, lecz także nazwa Twojego biznesu. Jest to temat przewodni i fundament, na którym stoi Twój biznes. Wszystko inne kręci się wokół niego. Poniżej podajemy propozycje ciekawych nazw dla firm budowlanych, transportowych, sprzątających lub elektrycznych. Przedstawiamy też sposób na to, w jaki sposób tworzyć unikalne i od razu właściwie kojarzące się oznaczenia wyróżniające.

Dobra nazwa dla firmy – jaką wybrać?

Słysząc nazwę Twojej firmy klienci powinni mieć choć mgliste pojęcie na temat tego, czym zajmuje się Twoja marka. Pamiętaj, że kiedy ludzie słyszą nazwę Twojej firmy, zaczynają tworzyć mentalne obrazy i skojarzenia na temat tego, co może kryć się za daną nazwą. Dlatego należy zachować należytą ostrożność i dobrze przemyśleć wybór dobrej nazwy firmy.

Model biznesowy - przedsiębiorca planujący działalność firmyNazwa Twojego przedsiębiorstwa nadaje Twojej firmie tożsamość. Wiele firm poniosło porażkę po prostu dlatego, że wybrały złą nazwę. Wybór skutecznego godła ma kluczowe znaczenie dla postrzegania Twojej marki, co wpływa na to, jak zostanie odebrana na rynku. Dlatego mamy dla Ciebie 3 wskazówki, które pomogą Ci odnieść sukces na tym polu.

Wykorzystanie mocy słów kluczowych do wymyślenia nazwy firmy

Istotnym elementem tworzenia skutecznej nazwy firmy, jest wybranie takich słów kluczowych, które przyciągną do Ciebie zainteresowanych klientów. Celem Twojej marki jest rozwiązywać problemy konsumentów i odpowiadać na ich potrzeby. Dlatego ważne jest stworzenie takiej nazwy biznesu, która będzie tym, co pierwsze przychodzi do głowy, gdy klient zacznie szukać kogoś, kto ułatwi mu życie.

Dzięki narzędziom Google, takim jak Google Trends, możesz znaleźć szczegółowe informacje o tym, jak ludzie szukają rozwiązania biznesowego. Google Trends umożliwi Ci śledzenie wcześniejszych trendów pod kątem oferty Twojej firmy. Możesz również zobaczyć aktualne trendy i określić, jak wpływa to na Twoją markę i wybór jej nazwy.

Gdy połączysz swoje pomysły z odpowiednimi słowami kluczowymi, stworzysz nazwę firmy, która będzie jej świetną wizytówką oraz będzie znajdować się na szczycie listy wyszukiwań, gdy klienci będą szukać pomocy biznesu z Twojej branży.

Przydatne w tworzeniu nazwy firmy mogą okazać się także podpowiedzi fraz kluczowych z narzędzi typowych dla pozycjonerów i specjalistów SEO (Ubersuggest, Senuto, Ahrefs), ale nie tylko. W tych pierwszych widać ile razy wyszukiwana jest dana fraza w skali miesiąca – np. “Elektryk samochodowy + nazwa miasta” – od 300 do 1000 wyszukiwań w ciągu miesiąca lokalnie. Może warto zawrzeć taką frazę w swojej nazwie i w domenie internetowej. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu, a także w szybkich skojarzeniu palety naszych usług.

Przeczytaj też: Kredyty dla firm – na start, nowych – ranking – Pożyczki na działalność gospodarczą

Oryginalna i unikalna nazwa – z generatora? Przykłady

Faktem jest, że na rynku pewnie istnieje już mnóstwo firm z Twojego sektora. Dlatego tak ważna jest nazwa firmy, która pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Wykorzystanie oznaczenia, która już funkcjonuje na rynku to zły pomysł. Nie tylko może to mieć konsekwencje prawne, lecz również nie przyciągnie uwagi potencjalnych klientów.

Wybór odpowiedniej nazwy dla Twojej firmy mogą ułatwić Ci specjalne narzędzia. Skorzystaj z różnych metod i usług nazewnictwa biznesowego, zwłaszcza jeśli chcesz stworzyć nazwę firmy w języku angielskim. Jedna z takich usług prosi o wprowadzenie słów kluczowych, które reprezentują Twoją firmę. Dzięki tym słowom kluczowym wygeneruje kilka kombinacji i opcji nazw, które mogą pasować do Twojej marki. Przykładem jest NameOyster, który generuje nazwy przy użyciu sztucznej inteligencji.

Wonga banner - 750

Innym dobrym przykładem jest Brand New Name. Oferują crowdsourcingowe podejście do nazewnictwa biznesowego. Polega to na tym, że dadzą Ci dostęp do platformy do przeprowadzenia konkursu i zaangażowania setek utalentowanych twórców, którzy wygenerują inspirujące i innowacyjne pomysły na nazwę Twojego produktu i firmy. Aby mieć pewność, że uzyskasz najlepszy wynik, za najlepszy pomysł przyznawana jest nagroda, która zachęca kreacje do oferowania potężnych opcji w nadziei na wygraną.

Konkursy sprawdzają się także, gdy szukamy pomysłu na logo i identyfikację wizualną dla naszej firmy. Można połączyć szukanie odpowiedniego oznaczenia dla firmy z przygotowaniem pożądanej szaty graficznej dla firmowych dokumentów czy wizytówek oraz layoutu strony www. Długość, styl i język nazwy mają wpływ na grafikę i vice versa.

Idealna nazwa dla firmy budowlanej

W Internecie możemy spotkać całe spektrum typowych dla każdej z branż. To samo dotyczy firm remontowo-budowlanych. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest tworzenie nazw dla nowych przedsiębiorstw z przedrostków oraz przyrostków, takich jak np.:

  • -bud,
  • budo-,
  • dom-,
  • konstrukt-,
  • instal-,
  • elektro-,
  • mont-,
  • -montaż.

Kombinacje nazw są tworzone pod tym kątem, by być unikalne i kojarzyć się z właścicielem (nazwisko lub imię) lub miejscowością, w której świadczy on usługi.

Do tego dochodzą angielskie nazwy dwu- lub trzywyrazowe, które jednak przybierane są głównie przez podmioty z kapitałem zagranicznym (choć nie zawsze, bo wiele zależy od celu i pozycyjonowania się tych firm). Mowa o częściach nazwach jak np.:

  • Construction Polska,
  • House,
  • Technology,
  • Development,
  • Decor(um).

Przeczytaj też: Mikrofaktoring ranking – faktoring dla firm jednoosobowych – małych i nowych

Nazwa dla firmy transportowej, sprzątającej i elektrycznej

W przypadku firm transportowych oraz sprzątających zasada tworzenia nazw biznesów przez polskich przedsiębiorców jest podobna. O ile na zachodzie Europy częściej mamy do czynienia z nazwami abstrakcyjnymi czy kilkuwyrazowymi, o tyle w Polsce dominują zlepki z przedrostków i przyrostków.

Przykłady dla firm transportowych:

  • trans-,
  • pierwszy lub ostatni człon nazwy + Transport i Spedycja,
  • cargo-,
  • sped-,
  • courier-,
  • pierwszy lub ostatni człon nazwy + Logistyka,
  • pierwszy lub ostatni człon nazwy + Transport ciężarowy.

Przykłady dla firm sprzątających:

  • clean-,
  • błysk-,
  • blask,
  • dom,
  • pierwszy lub ostatni człon nazwy + Cleaning Service,
  • pierwszy lub ostatni człon nazwy + Usługi porządkowe.

Przykłady dla firm elektrycznych:

  • elektro-,
  • -montaż,
  • el-,
  • energo-,
  • instal-,
  • Elektroinstalacje + imię i nazwisko właściciela,
  • Elektryk + imię i nazwisko właściciela.

Jak widać po przedrostkach i przyrostkach używanych do tworzenia nazw firm elektrycznych, są one bardzo podobne do najczęściej używanych formatów przez przedsiębiorców w branży budowlano-remontowej. Nic dziwnego, obie dziedziny mocno się zazębiają.

Przeczytaj też: Faktoring dla transportu – ranking 2021 – finansowanie faktur w branży TSL

Sprawdzenie pod kątem możliwej ochrony znakami towarowymi

Jak może poświadczyć wielu doświadczonych właścicieli firm, możliwe jest wymyślenie niesamowitej nazwy firmy, rozpoczęcie pracy nad stworzeniem tożsamości marki (w tym logo i innych elementów brandingowych), tylko po to, aby dowiedzieć się, że nazwa firmy nie jest legalnie dostępna do użytku. Aby uniknąć marnowania wysiłku i zasobów, rozważ legalne sprawdzenie dostępności swoich opcji.

Gdy potwierdzisz, że Twoje opcje są dostępne, łatwiej będzie Ci wybrać najbardziej skuteczną, która pomoże Ci zbudować zrównoważoną markę. Proces nazewnictwa biznesowego może łatwo stać się frustrujący, jeśli zakończysz proces nazewnictwa marki tylko po to, aby zdać sobie sprawę, że Twoje wysiłki zostały zmarnowane na niedostępne nazwy.

Przeczytaj też: Model biznesowy – jaki wybrać w roku 2021? Abonamentowy, freemium, adaptacyjny

Nazwa biznesu przyjazna przede wszystkim dla klientów

Jeśli potencjalni klienci będą mieli problem z wymówieniem lub zapisaniem nazwy Twojej firmy, skazujesz swój biznes na porażkę. Nie chcesz, aby ludzie zgadywali lub nie mieli pojęcia o szczegółach związanych z Twoją firmą i tożsamością marki. Postaw się na miejscu konsumentów. Przeczytaj na głos opcje dotyczące nazwy firmy. Zbierz opinie od innych osób i zobacz, jak łatwo jest im to wymówić. Twoja firma istnieje, aby służyć ludziom, więc skup się na nazewnictwie przyjaznym dla klientów.